'זכרון מנחם' בשבת מרוממת ומיוחדת למשפחות המתמודדות עם ילד חולה

בנצי לייזרוביץ No Comments on 'זכרון מנחם' בשבת מרוממת ומיוחדת למשפחות המתמודדות עם ילד חולה

'זכרון מנחם' בשבת מרוממת ומיוחדת למשפחות המתמודדות עם ילד חולה. במהלך השבת הכירו ההורים את החברותא המלווה את בנם בלימוד היום יומי

הרב חיים ארנטל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שהיו הראשונים לצאת למחנה נופש עם ילדים חולי סרטן בדעיכת הקורונה לפני פסח, שבת מרוממת למשפחות המתמודדות עם ילד חולה בביתם.

השבת האחרונה (אחו"ק) היתה שבת מיוחדת במלון הנופש כינר, למשפחות המתמודדות עם ילד חולה , שארגנה עבורם 'זכרון מנחם'.

בכל ימות השנה הילד החולה במחלה הקשה, מתמודד בכל כוחו בין טיפול לטיפול , בין ביה"ח לבית, מנותק כמעט מחבריו פיזית בשל מערכת החיסונים של החולה, והוריו המתמודדים אף הם גם עם הילד החולה וגם הצורך לעזור לשאר האחים בבית- הדבר קשה. זכרון מנחם שנוסד ע"י חיים ומירי ארנטל לעי"נ בנם מנחם ז"ל שנפטר ממחלת הסרטן, (כעת גם בנם נוסף חולה, התפללו לרפואת צבי בן מרים) החליטו לערוך פעם בשנה שבת מיוחדת למשפחות הילדים החולים.

כ-50 משפחות (305 נפש) חסידים, ליטאים, כיפות סרוגות כל הסוגים הגיעו בצהרי ערב שבת למלון הנופש כינר לשלושה ימי מנוחה ושבת התרוממות ואתנחתא קלה מהטיפולים העובר על בן המשפחה. המשפחות (הורים, ילד החולה והאחים) נהנו ממגוון פעילויות כבר ביום שישי, מתפילות שבת מיוחדות, סעודות כיד המלך, מגוון הרצאות להורים, הפעלה לילדים , ממתקים ועוד. היום יום ראשון משעות הבוקר נעשו פעילויות חוץ, לכל המשפחה – ראפטינג בנהר הירדן ארוחות כיד המלך , קוסמים ועוד.

החלק החשוב בזכרון מנחם ביום יום הוא הלימוד של הילד החולה עם אברך מכולל "חברותא" הנמצא במרכז יום של זכרון מנחם במורדות בית וגן. אברכים אלו הוזמנו אף הם לשבת וכך ההורים זכו להכיר את האברכים הלומדים עם בנם החולה , גמרא, משניות ועוד כל אחד לפי גילו.

ר' חיים ארנטל אומר ל'קול חי': "השבת הזו מנסיון שלנו תורמת המון כוח להורים להתמודד במחלה של בן המשפחה. זה אמנם רק 3 ימים אבל המשפחות שנמצאו יחד ומשוחחים יחד על מחלת ילד המשפחה נותן כוחות עצומים להמשך ההתמודדות. פתאום משפחה רואה שגם מישהו אחר מתמודד מלבדם, ומשוחחים על זה , זה נותן כוחות עצומים. הורים הפוגשים את אברכי "החברותא" שלומד עם בנם וזה מעצים את הילד, זה משהו אחר לגמרי. יחד איתנו נמצאים גם צוות רפואי בכיר שנותן מענה לכל מה שצריך , מרפאה ניידת של זכרון מנחם לצורך בדיקות מיידיות אם יידרש".

"אמש במוצ"ש ניגש אליי אחד ההורים ובהתרגשות מיוחדת כשדמעות בעיניו הודה לנו על השבת והאתנחתא הזה. 'כשיש ילד חולה אין לך זמן להתייחס לאחים האחרים, השבת הזו הצילה אותנו ואת המשפחה', אמר האב בהתרגשות".

כעת בזכרון מנחם ששואבים הם עצמם כוחות מכזו שבת מרוממת לראות את המשפחות חוזרות לביתם עם חיוך על פניהם, וכוחות מחודשים,  מתכוננים למחנה הקיץ בקרוב מאד.



0 תגובות